Min lilla mormor <3

Jag kan inte förstå vad som hänt egentligen, eller jag kan det men ändå inte..
Det känns så overkligt på nått sett, sånt som man tycker att de bara sker i film har hänt.

Ja är riktigt tacksam att jag fick vara med in till de sista, vi satt där med dej ända tills du tog ditt sista andetag. Och att man hann få prata med dej och ta farväl på sitt sätt är guld värt, det betyder mycket för mig.

Det finns så mkt som man hade velat hunnit med, massa saker man hade velat gjort med dej. Du har alltid pratat om ända sen jag var liten att du ville ta med mig till grycksbo och visa var du växte upp någonstans, jag kommer ändå att försöka ta mig dit någon dag och ha dej med mig i tankarna och kolla vad du ville visa.
Jag hade velat hunnit ta den där picknicken med dej som du pratade om, i sigtuna med kyckling och vin.
Jag hade velat hunnit få ha flera myskvällar med dej när morfar jobba natt.
Ja, de är så mycket, men det är även så mycket som jag är tacksam för att vi hann.

Jag är tacksam för alla våra fina myskvällar som vi hade när jag sov över hos dej, Morfar jobba natt och vi gjorde oss ofta en räkmacka och nu när ja va äldre så drack vi vin till, sen satt vi uppe jätte sent och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var alltid lika roligt, Jag struntade alltid i alla planer jag hade när du ringde mig och fråga om jag ville sova där, för de va mkt viktigare för mig.
jag älskar o tänka tillbaka på alla fina stunder vi haft, när vi följde med morfar på bio, när vi har shoppat, myst hemma, och aa de finns så mkt.
Men de jag är allra mest tacksam för är att du hann träffa ditt barnbarns barn. Du var så stolt när vi var ute och ville ofta dra vagn när du orka och hoppades alltid att någon du kände skulle komma förbi så du fick visa upp henne.

Du var/är verkligen den finaste på jorden. Ett hjärta av guld och omtyckt utav alla.

Det är en jobbig tid nu utan dig, saknaden är enorm och tankarna på allt bara svävar omkring i huvudet.
Men jag vet att vi ses igen, det är inte farväl för alltid, det är mer som ett vi ses sen.
Jag älskar dej så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0