Rökningen =)

Åååh mysiga dom här fåglarna är =) , Dom blir helt tysta när man släcker ner och de va knäpptyst tills jag klev upp imorse...
Jag och Linus lekte med dom jätte mkt igår. Vi försöker nu få dom att inte vara rädda för oss, och vi fick faktiskt en utav dom att komma upp på handen och dom andra att iallafall våga vara nära. :)
Så i helgen ska vi släppa ut dom första gången hihi ska bli kul =D
Vi har lärt oss alla namnen nu också...
Cleo och Foppa 
Angel och Murre
Star och Simson

Hihi så himla söta när dom sitter här i par...  =)

Den här dagen känns så bra på något sätt och den har knappt börjat haha, vaknade på sånt bra humör idag...
Kanske för att de är en arbetsdag kvar idag och sen har jag helg ? , haha men shiit va den här veckan har gått fort alltså...


Aa just ja, ja skrev ju att jag skulle sluta röka, ja kan säga att jag fuskade faktiskt lite under påsken, de blev för svårt när vi satt och drack och så, men jag har inte tagit en ända cigg på 4 dagar nu iallafall och man måste ju börja någonstans,,,
Jag känner inte änns att jag vill röka och folk sitter och röker brevid mig ständigt. Men istället för att jag använder nikotin plåster eller tuggumi  hittade jag en sån där nicorette inhalator, den tycker jag hjälper jätte bra... Ioförsig har jag testat både plåster och tuggumin och det hjälper också väldigt mycket.. Men jag gillar den här inhalatorn....
De är typ nikotin pluggar man ska byta i den här blås saken(haha va bra ja kan förklara)   och dom sa på apoteket att man kunde använda upp till 12 stycken om dagen.... Haha men jag har faktiskt börjat med kanske tre stycken om dagen och nu ligger jag där på 1-2 om dagen beroende på hur mycket vänner eller familj röker när jag ser för då blir de ju lite extra svårt....
Men den här gången SKA jag klara de.... =D
hihi...
Så ska du sluta röka så rekomenderar jag iallafall den har inhalatorn... Tror den kostade runt 130 kr för 18 st pluggar  =)

Nu måste jag äta lite frukost och sen plocka ihop lite här, min mamma och mormor kommer upp hit idag för att kolla på fåglarna. = ) hihi, ska bli kul och höra vad dom tycker... =)


Kommentarer
Postat av: Frida

Woho! Lycka till med att sluta röka =D <3

2009-04-17 @ 12:19:31
URL: http://foxyslife.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tackar hihi =D

2009-04-19 @ 09:23:31
URL: http://angelicastafen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0